Нижче наведено кілька редакційних побажань до статей різних типів. Це не суворі вимоги і ми не наполягаємо на їх точному дотриманні - важливий текст у вашій авторській манері, цікавий і грамотно написаний. Але не забувайте, що пишете Ви, в першу чергу, для читача.
Для початку - основні зауваження, що стосуються всіх типів матеріалів.
- За зміст і якість матеріалу головну відповідальність несе його автор.
- Ретельно перевіряйте всі факти, якими ви оперуєте в статті. Якщо ви в чомусь сумніваєтеся, перевірте це стільки разів, скільки буде необхідно, або ж постарайтеся без цього обійтися.
- Ваша особиста точка зору важлива, але тільки в тому випадку, якщо ви зумієте переконливо її аргументувати.
- Не плутайте красномовство з багатослівність: немає сенсу писати 100 слів, коли для передачі думки достатньо 10.
- Не зловживайте химерними словесними конструкціями. Головне в написанні матеріалу - розкрити тему; всі епітети і метафори - здебільшого декор, інструмент для передачі вашого авторського стилю. Постарайтеся, щоб декоративна частина матеріалу не перекривала інформативну.
- Перед написанням матеріалу чітко вирішите для себе: а) про що конкретно ви хочете писати; виберіть собі ракурс для висвітлення теми, б) як саме ви хочете писати. Іноді корисно так само скласти план матеріалу і розрахувати к-ть знаків для кожної його частини.
- І, нарешті: стежте за тим, що пишуть інші музичні журналісти. Зайвого досвіду і зайвих знань не буває.
1. Огляди альбомів
Огляд альбому, рецензія має на увазі статтю саме про альбом, а не про групу, стилі і жанрі, в якому вона працює. Відштовхуйтеся в першу чергу від того, що ви почули на диску, і підкріплюйте це додатковою інформацією про колектив і самому релізі.
1.0. Рецензуємо музику тільки українських виконавців. Основні критерії вибору дисків для рецензії - їх актуальність (тобто, приймаємо в розрахунок те, що вийшло за поточний рік), інтерес слухача і оригінальність матеріалу (суб'єктивно).
1.1. Оптимальний обсяг рецензії - 1 500 знаків, не враховуючи пробілів і трек-листа (якщо напишете на 100 - 300 знаків більше - не біда, аби не було «води», головне - суть)
далі - приблизна схема:
1.2. На початку статті, як преамбула, 1-2 пропозиції про виконавця і про факт виходу самої платівки
1.3. Основний текст: розбір альбому
- можна, але не обов'язково, торкнутися оформлення (буклетик, обкладинка і тп)
- далі - загальні об'єктивні оцінки (збалансованість / несблансірованность матеріалу, найбільш цікаві треки + аргументи)
- потім - фішки альбому (запрошені музиканти, нестандартні інструменти, бонус-треки)
1.4. Заключна частина
- ваші особисті враження від альбому
1.5. Трек-лист, інфо-виноска (не обов'язково якщо альбом вже доданий на сторінці групи)
1.6. Посилання (де можна послухати і / або купити)
1.7. Не забувайте прикріпити до рецензії обкладинку альбому.
2. Звіти про концерти
2.1. Обсяг тексту не лімітується. Але бажано не зловживати. Більше 3 500 знаків навіть дуже хорошого тексту - це вже нечитабельне в рамках інтернет-порталу. Намагайтеся викладати свої думки лаконічно, але не сухо.
2.2. При наявності 10 і більше якісних фотографій, текстову частину можна обмежити несколькіміі пропозиціями (хто, де і коли виступав і як воно в загальному пройшло)
2.3. В іншому випадку, коли упор йде на текст, порядок такий:
- заголовок (постарайтеся придумати щось небанальне, що привертає увагу)
- преамбула (1-2 пропозиції, підводка до основного тексту: головний факт події - перший приїзд в Україну, перший виступ після тривалої перерви і тп, або просто вступна фраза на кшталт «в такий-то день така ось пейсатих група відсейшенила там-то )
- основний текст: в довільному порядку, але з логічною послідовністю відзначаємо організацію (затримки, звук, світло, охорона), поведінка групи (спілкування з залом, загальний настрій), сет лист (старі і нові пісні, «біс», загальна збалансованість / незбалансованість програми), фішки концерту (незвичайні події, цікаві моменти і тп)
- в кінці - пара рядків своїх особистих вражень.
- сет-лист бажано, але не обов'язково
2.4. Оптимальний термін розміщення звіту по великому концерту - через 2-4 дні після оного; для клубного - через 1-3 дні. Якщо пізніше, то корисність і затребуваність матеріалу різко знижується. Головним чином це стосується тексту. Фотографії можуть «почекати» і бути опублікованими окремо від текстової частини.
3. Анонси концертів
3.1. У написанні анонса головне - його лаконічність і чіткість. Мета такого матеріалу - зацікавити потенційну публіку.
3.2. Оптимальний обсяг - 1 500 - 1 800 знаків, не враховуючи прогалин.
3.3. схема:
- заголовок (не більше 4-5 слів, що кидаються в очі)
- преамбула (1-2 пропозиції по факту: хто і коли приїжджає, де виступить)
- основний текст: коротка і актуальна інфа про групу / виконавця, кілька цікавих фактів (юзаем прес-реліз, википедию і гугл). Можна також зачепити особливості майбутнього концерту (тур на підтримку нового альбому, перший приїзд в Україну / в Київ, ювілейний концерт і тп)
- в кінці обов'язкова інфо-виноска в порядку:
дата-група / виконавець-місце-вартість квитків-час початку
3.4. Акредитація передбачає вашу присутність на прес-конференції. Наполегливо рекомендуємо цим скористатися: надалі стане в нагоді для написання звіту
3.5. Добре і вчасно написаний анонс підвищує ваші шанси отримати акредитацію.
* приклад анонса: http://rock.ua/arhiv/2006/54/
Також переконливе прохання: перед відправкою вичитуйте текст на наявність орфографічних і синтаксичних помилок. F7 у ворді як і раніше працює;)
Це відкритий проект, для розміщення публікації на сайті необхідний в першу чергу її якісний зміст. Якщо Ви представник групи або просто пишете про музику, не ставте питання, - як розмістити статтю (анонс, звіт), - відразу надсилайте матеріал на info@rock.kiev.ua.
Поправки:
1. В Рок.Екциклопедію потрапляють тільки українські виконавці
2. Редакція сайту не бере на себе відповідальність ділити музику на рок/не_рок. Ми намагаємося фільтрувати контент але, якщо виконавець буде стверджувати, що його творчість має відношення до напрямку rock, то хай так і буде)
19-20 вересня на українській онлайн-платформі hover.link пройде перший захід — БеZVIZ Pre-party 1.5. Це простір, який максимально відтворює музичний фест у реальності