Тарас Бульба 2004: друге дихання

27.07.2004 · Новини

Липневу спекотну й сонливу тишу Дубна із сорока тисячами населення днями нахабно підірвав «Тарас Бульба» - всеукраїнський рок-фест, що має власну, доволі непросту історію, має власну, роками напрацьовану міфологію. Стартувавши разом із нашою незалежністю у 1991-му, «Тарас Бульба» успішно нарощував авторитет, прихильників і окремішний оригінальний імідж, а зник з фестивальної мапи країни у 1995 році. Зник із банальних причин: зміна влади, нестача коштів, відхід від справи батьків-засновників. І от зусиллями нової команди ентузіастів у 2002-му «Бульба» стартував вдруге в тому ж режимі - просто неба.

Цього разу, щоправда, не на тлі мальовничого замку, а безпосередньо на Майдані незалежності - тезці столичної площі. Друге дизання фесту супроводжувалося «рехтуванням» мовою музичного формату, який можна визначити як «усі кольори альтернативи» - звісно ж рокової і фолькової альтернативи. У цьому сенсі новий «Тарас Бульба» є антиподом «Таврійських Ігор», які лишень «прокатують» щороку одних і тих зірок, що вже й так «нав`язли» на зубах. «Тарас Бульба» обрав чіткий вектор у вигляді відкритого і вільного полігону експериментуючих музикантів. Це - серйозний конкурс за участю досвідченого жюрі, яке не є ані купленим, ані заангажованим. Головний принцип відбору - професіоналізм, музична невторинність, свіжість та оригінальність ідеї. Фактично цей фест є єдиним в країні реальним конкурсом для молодих груп, переможці якого отримують значний імпульс для розвитку, а це - можливість запису на професійній студії «Апріс» (Вінниця) двох-трьох пісень. Власник Гран-Прі має право записати цілий альбом.

Окрім того лауреати отримують чеки на право придбання товару в мережі музичних магазинів «АТ Трейд-Україна», а суми, що фігурують в тих чеках, зовсім не мізерні. Отож, є сенс поборотися за перемогу. Попередньовідібраних за демонстраційними записами груп виявилося близько сорока - а це половина від усіх, хто надіслав свої треки на адресу «Бульби». Варто лишень уявити собі титанічну працю, який добровільно узів на себе Олександр Пахолюк, прослуховуючи усе те «добро». Втім, у Дубно в перший день фестивалю вийшли команди, які так чи інакше заслуговують на увагу. Себто - були відсутні цілковиті «самодєлки», або такі собі невиправні епігони, яких не шкода знімати з перегонів. Тому з хороших команд жюрі відібрало найкращих. В другий день на сцену вийшли півтора десятка груп. І це вже було справжнє професійне і яскраве рок-шоу. Публіці і організаторам довелося лише шкодувати, що аж такий свіжий і цікавий матеріал не бачить уся країна у режимі прямої трансляції на одному з національних каналів. Натомість їй (країні) підсовують чергову порцію якої-небудь російської попси…

Існує принаймні три парадокси, пов`язані з фестивалем у Дубно. Перший: перпендикулярність музичної естетики «Бульби» відносно реальних смаків населення маленького містечка. Логічніше було б уявити поп-конкурс з гостями а-ля Віктор Павлік або Ірина Білик. Натомість «сімейного відпочинку» під легку «естрадку» попід сценою юрмилася неформальна молодь зі Львова, Тернопіля, Івано-Франківська. По-друге: відсутність серйозних спонсорів у вигляді політичних партій, кандидатів у Президенти, бізнесових структур ніяк не вплинула на якість самого Шоу і конкурсу. Вистачило підтримки молодого мера і місцевих структур.

По-третє: відсутність традиційних для будь-яких імпрез хедлайнерів задля привертання уваги мас-медіа і публіки. Цікаво, що лідери глядацьких симпатій (ті ж самі хедлайнери) швидко знайшлися посеред учасників і конкурсантів. Скажімо, київське Тріо «Трутні» (друга премія минулогічної імпрези) були явними фаворитами публіки. Уявіть собі драйв «AC/DC»  і тексти «Братів Гадюкіних» в одному флаконі. Цього разу «Трутні» отримали першу премію, хоча й були «за крок» до Гран-Прі.

Головну нагороду жюрі вирішило віддати «Оркестру Янки Козир». Цілком заслужений трофей київська група отримала не лише за виконавський рівень, а головне - за вокальну манеру Янки Козир, яка в дивовижний спосіб сполучає панківську естетику Ніни Хаген і автентику в дусі Каті Chilly. Про «Оркестр Янки Козир» в кулуарах фесту усі три дні говорили як про явище - нове, несподіване, у вищому сенсі - мистецьке явище. Отже, визначилися два «зіркових» полюси «Бульби» - народні улюбленці «Трутні» та концептуально-елітарний «Оркестр Янки Козир». Третє відкриття фестивалю - група «Дивні діти» з Білозерська Донецької області. Тут стрижнем також є фронт-вумен - чудова співачка Олена Квітченко, яка із залом робить усе, що їй заманеться. Вона усе робить на грані фола, але в кращому рок-н-рольному розумінні цього слова. До того: в пам`яті чомусь спливає образ великої рок-співачки Дженіс Джоплін…

«Дивні діти» свою другу премію поділили із «Кордоном» - групою із Виноградова, яка дуже професійно грає модний нині хард-кор, при тому без найменшої кон`юктури органічно вплітає в жорсткі рифи віночки українських народних мелодій. Львівська «Оратанія» (3-тя премія) порадувала щирістю, пісенністю, легкістю. Не менше вразили їхні антиподи за музичною естетикою - екстремально-важкий колектив «Глобалайз абструс». До речі: єдині, хто співали в манері «гроулінг» (ричання). Ці хлопці з Бурштину показали, що і такий різновид металу розвивається в країні. Дипломантами «Бульби» стали «Пінс» з Гадяча (психоделічний хіп-хоп), «Тетіс» з Дрогобича (рок-мейнстрім), «Тенета» з Кривого Рогу (рок-індастріел) та «Царство Небесне» зі Стаханова (мелодійний арт-рок зі співаючим барабанщиком).

Окрім них у гала-концерті зіграли спеціальні гості - гітарист-віртуоз Сергій Чантурія, його колега Олександр Яковлєв та рівненська супер-група «От Вінта», яка влаштувла справжнє свято єднання молоді в музиці. Отже, триденний марафон у Дубно не припинявся ні на мить, оскільки місцевий музичний бар «Альт» приймав у свої «обійми» усіх, хто відіграв на великій сцені. Схоже, що музично-екзотичних вражень дубненцям вистачить на цілий рік - аж до наступної акції. Шкода, що того розкішного розмаїття вражень не отримає наш пересічний глядач національних ТБ-каналів, які, напевно і надалі годуватимуть його надто несмачним «милом»…

Олександр Євтушенко, radiomu.com.ua


 
ПУБЛІКАЦІЇ
Фестиваль «Тарас Бульба-2017» - прийом заявок у конкурсну частину
АНОНСИ
Фестиваль «Тарас Бульба-2017» - прийом заявок у конкурсну частину
23.01.2017

Повертаючи фестиваль до життя, організатори вирішили багато чого оновити. Але деякі речі принципово залишаться незмінними. Чи не перша з них - конкурс молодих гуртів. Він завжди був однією із ключових складових Тараса Бульби - так буде і в 2017-му

Фестиваль «Тарас Бульба» цього року бере паузу
АНОНСИ
Фестиваль «Тарас Бульба» цього року бере паузу
31.03.2014

Нестабільна економічна ситуація в країні, викликана як зовнішніми, так і внутрішніми факторами, не дає змоги повноцінно організувати та провести усі заплановані на цей рік заходи під час фестивалю

Квитки на фестиваль «Тарас Бульба-2014» лише по 50 гривень
АНОНСИ
Квитки на фестиваль «Тарас Бульба-2014» лише по 50 гривень
10.01.2014

УВАГА! Для справжніх фанів фестивалю! Розпочинається бронювання квитків на фестиваль «Тарас Бульба-2014» за наднизькою ціною. Бронювання буде тривати до 31 січня включно. Ви можете забронювати квитки на фестиваль, скориставшись формою

РЕКОМЕНДАЦІЇ
No comment
НОВИНИ
No comment
24.03.2022

No comment

Огляд сцен на 360 градусів, живі трансляції та навіть фудкорти
АНОНСИ
Огляд сцен на 360 градусів, живі трансляції та навіть фудкорти
09.09.2020

19-20 вересня на українській онлайн-платформі hover.link пройде перший захід — БеZVIZ Pre-party 1.5. Це простір, який максимально відтворює музичний фест у реальності