«Пропала грамота» - занурення в релігійно-містичні пласти

29.07.2009 · Новини

Чи уявляєте ви собі український fusion? Напевно! А чи можете уявити подільский fundamental. Навряд чи! Тому послухайте музичний гурт з Кам’янець-Подільского «Пропала грамота». Гоголь тут і поруч не стояв.

Почувши музику «Пропалої грамоти» під час саунд-чеку, пітерська команда «Троль гнет ель» відмовився грати разом на одному концерті в Казані. Причини досі нез'ясовані, а отже й інтрига лишається. Подейкують, що російський гурт ще просто не доріс до подільського fundamental, який об'єднує в собі елементи funk, hop, afrobeat, а також музичні традиції Центральної та Західної України. У текстуально-ідеологічному плані команда може занурюватися у релігійно-містичні пласти...

Початків було кілька

Історія гурту має кілька початків. 1998-го року гітарист та вокаліст Павло Нечитайло створив «Пропалу грамоту» у своєму рідному місті. «Ми є поколінням музикантів, які виховувалися на піснях «Вія», - розповів Нечитайло. - І коли 2007 року я дивився «Рок-Екзестенцію», це було абсолютним шоком. Це можна порівняти з тим, якби якийсь європейський хлопчина 1968 року дивився репортажі з Вудстоку».

Пізніше зав'язалася дружба з Дмитром Добрим-Вечором і Сергієм Литвинюком. Врешті-решт команда вирішили взяти участь у першій збірці «Радіо Україна». «На той час у нас було всього три пісні, записані колись у Хмельницькому. І ми обрали пісню, яка тоді не з'являлась у жодній збірці. Це пісня «Лежиш у гробі». Ми передали її упорядникам диску і були дуже щасливі потрапити до такої гарної компанії», - поділився своїми враженнями Нечитайло.

Археологам ще гірше, ніж музикантам

Якщо багато українських гуртів прямують до столиці, щоб уможливити свій розвиток і просування, то в «Пропалої грамоти» переїзд до Києва відбувся не зовсім типово: «У Києві відбулося відродження «Пропалої грамоти». Однак у нас не було амбіцій перебиратися сюди як музикантам і робити тут музику, як зробили багато гуртів. Ми переїхали сюди поодинці, і потім, коли озирнулися й побачили, що основний склад «Пропалої грамоти» живе й віршує свої завдання в Києві, подумали, чому б нам не зібратися тут знову».

На той момент Павло Нечитайло вже працював на радіо. Там він пише текст для роликів і озвучує їх. При цьому його дитячою мрією було стати археологом. У лютому цього року він навіть захистив дисертацію з цього фаху. Але, за його власними твердженнями, заробляти в Україні археологією ще важче, ніж музикою.

Уторований шлях

Проте робота на радіо сильно не «напружує», і в Павла є час займатися просуванням «Пропалої грамоти»: «Йдемо уторованим шляхом. Колись теж саме робили «Гайдамаки». Щоденно відправляю листів 40-50. В різні закордонні клуби, різним промоутерам. Тільки шапки листів змінюю. В день відправляєш 50 листів, а приходить три відповіді. 2 негативні і одна позитивна. І з позитивною вже починаєш працювати. За чотири місяці такої роботи торік у нас вигоріла Польща. А чехи самі знайшли наш профіль на сайті My Space. Дядько сказав, що музика подобається, давайте зроблю вам тур».

Слід зазначити, що музика «Пропалої грамоти» припала до смаку не лише дядьку-організатору гастролей. Чехія взагалі відповіла українським музикантам взаємною любов'ю. «Чехією ми їздили від міста до міста, і в різних містах публіка реагувала абсолютно по-різному. В чеській Моравії всі просто стояли як стовпчики й аплодували. А на півдні всі дуже весело скакали. І публіка була абсолютно різною від 15 до 60 років. І сприймали дуже класно і дуже прикольно».

60-річні чеські рокери оцінили

«Пропала грамота», продовжив Нечитайло, орієнтується на аудиторію від 18 до 40. І справді, побачити 60-річних на рок-концерті в Україні неможливо. «А в Чехії до нас підходили справжні діди, котрим може вже за 60. Всі в татуюваннях. Або такі чеські панночки на пенсії із собачками в дуже гарних старовинних нарядах. Вони казали: “Хлопці, нам дуже подобається”. І це було дивно».


Гастролі Чехією принесли хлопцям цінний життєвий досвід. Людина, яка їх запросила туди, є джазовим музикантом, і коли українці почали скаржитися на те, що в Україні неможливо заробляти музикою, то він сказав: «На те, щоб жити з музики у мене пішло 30 років щоденної праці». Тобто, існують певні речі, які не можна обійти, зробив для себе висновок Нечитайло. Але якщо все робити правильно, то ці закони працюватимуть на тебе.

Автор: Олександр Павлов
Редактор: Володимир Медяний
Doutsche Welle

ПУБЛІКАЦІЇ
Третя порція подільського фундамЕнталу – «Чудернацька сила»!
НОВИНИ
Третя порція подільського фундамЕнталу – «Чудернацька сила»!
17.09.2010

На відміну від попередніх, третя плита писалась довго і виважено – більше 6 місяців. Поки альбом зводився та настоювався, окремі сингли розійшлись Мережею, а пісня «Опришки» навіть потрапила до польської етно-компіляції від лейблу ЕМІ

Пропала Грамота: Сподіваємось, Літо вас зігріє!
НОВИНИ
Пропала Грамота: Сподіваємось, Літо вас зігріє!
07.11.2009

Подільський фундаментал оркестр «Пропала Грамота» запускає у світ першу ластівку третього альбому – пісню «Літо».

Гурт «Пропала грамота» — про етнічну паніку, першачок і етнополітику на радіо
ІНТЕРВ'Ю
Гурт «Пропала грамота» — про етнічну паніку, першачок і етнополітику на радіо
05.09.2007

От і закінчилася золота пора фестивальних гулянь до світанку. Час підбивати підсумки. А хто краще це може зробити, як не музикант, ведучий і журналіст! Не довго думаючи, де знайти такого універсального знавця, пригадався Павло Нечитайло.

ДОСЬЄ ДИСКОГРАФІЯ
Чудернацька сила
Чудернацька сила
2010
альбом
слухати
Гонор
Гонор
2009
альбом
слухати · рецензія
Цейво
Цейво
2007
альбом
слухати · рецензія
РЕКОМЕНДАЦІЇ
Gibson оголосив себе банкрутом
НОВИНИ
Gibson оголосив себе банкрутом
13.05.2018

Американська компанія Gibson, заснована у 1984 році, постачає щорічно 170,000 гітар у 80 країн світу. Цього року корпорація опинилася на межі банкрутства з півмільярдним боргом

Кіноконцерт Muse: Drones World Tour / 12.07.2018
АНОНСИ
Кіноконцерт Muse: Drones World Tour / 12.07.2018
04.07.2018

У 2015 році Muse вирушили у Drones World Tour. Під час нього вони відіграли 130 концертів у незвичному для себе форматі — над сценою літали дрони, а гігантські проекції взаємодіяли з музикантами