Брати Гадюкіни особливого представлення не потребують: на їхніх дотепно насмішкуватих і водночас пророчих наспівах зросло ціле покоління. Не буде перегином сказати, що власне від «Гадів», принаймні від них в тому числі, веде своє літочислення новітня українська сцена. Хоча нині гурту як такого не існує, справа його живе: в цьому році видавництво «Атлантік» зробило святу справу: вперше в житті видало на компакті направду культовий співаник Братів Гадюкіних «Всьо Чотко!». Якщо взяти до уваги, що поряд з тим було перевидано плиту «Щасливої Дороги!» і випущено збірку Братів у серії
Насамперед про гризоту: чому так довго видався на дискові альбом «Всьо Чотко»?
Ігор Мельничук: Раніше ми співпрацювали з фірмою «Караван CD», яка трошки затягнула час. Трошки - це років так на сім. До нас постійно надходили запити видати цей альбом від різних компаній, але ми витримали тих сім років, так би мовити зріли. Вірніше, ми витримували радше не комерційну, а товариську позицію, мовляв, якщо людина хоче випустити, але в цю мить не може, то ми їй дамо шанс. Через сім років цей ліміт часу скінчився і за місяць після закриття «кредиту» нашого терпцю сталося те, що мало статися: диск вийшов.
Однак на касетах свого часу «Всьо Чотко!» виходив. Дискове видання чимось відрізняється від касетного?
І.М. Касетного якого року?
О! А скільки ж їх було?
І.М. Касетних випуски було два. Мастер-диск першого варіанту був втрачений. Щоб його не шукати і не відновлювати, ми вирішили записати альбом
І в якому році стався той перезапис?
Павло Крахмальов: В п'ятому. В одна тисяча дев'ятсот дев'яносто п'ятому. В нас був виділений студійний час на новий альбом «Щасливої дороги». Коли ми записали всі нові пісні, то залишилося кілька годин, щоб всім зібратися й заграти. Власне, так і був записаний, точніше переписаний «Всьо Чотко!». Чим він нам більше подобається, це тим, що ми всі в студії сиділи, дивилися одне на одного. Кузя (Сергій Кузьмінський) переспівав вокал. Відбувалося то все на студії «Комора», а режисером виступив наш добрий друг і добрий спеціаліст Володя Лещенко. Ми роботою були задоволені: скоро і якісно.
Після того «скоро і якісно», вносилися ще якісь доповнення і зміни до запису?
П.К. Все ж таки минуло сім років, змінилися загальна естетика звуку, тож ми мали втрутитися в палітру звуку, бо альбом виходить зараз і вухо слухача звикло вже до новітнього звучання. Тому ми вирішили втрутитися в ту «палітру», щоб її зрівняти із сучасним саундом, який лунає з радіо, бринить в сьогоднішніх альбомах.
І.М. Я пригадую, коли з'явилися перші компакти, а до того я слухав тільки вініли й бобіни, то я не міг ті диски слухати, настільки в них гострий звук. І до нині це залишилось. Але час диктує свою естетику звуку, пересічний слухач вже звик до цієї гострості, тож і ми так само йдемо на повідку в моди.
На Заході зазвичай, коли альбом перевидається, до нього обов'язково включається якийсь додаточок, щоб заохотити людину купувати перевидання. Ви не мали бажання вставити чогось такого, чого нема в класичному «Всьо Чотко!»?
І.М. В нас була мастер-плівка з піснею, яка ніколи світ вже не побачить. Це був трек, за яким я дуже жалкую: називався «Заповіт», в стилі а ля Джіммі Гендрікс. Він би міг стати цим бонусом, але мастер-плівка у свій час не була викуплена, і коли ми намагалися взнати про її долю, нам сказали, що вона втрачена. Можливо, через те, що існувала ця пісня ми і не робимо жодних бонусів, бо «Заповіт» був би досить актуальний нині за багатьма показниками.
А чи є ще мастер-копії у Братів Гадюкіних, які ніде допіру не видавалися, але які можна буде колись випустити?
П.К. Творчу Історію, якщо можна так сказати, Братів Гадюкіних, постійно переслідувала така доля, що все, що не робилося б, не знімалося б і не записувалося б - воно зажди десь зникало. На сьогоднішній час не існує ні концертних записів, за винятком того, що було видано на плиті «На!Живо», ні кліпів, ні картин, ні фотоплівок… Напевно, так траплялося тому, що ми не ставилися до свого набутку досить серйозно, а аж сьогодні слухач підказав, що це може здатися цікавим, а тоді ми того не знали. Ось так і вийшло, що матеріали хтось поцупив, хтось подер, хтось розмагнітив, хтось затер, хтось ще шось зробив, і воно втекло у забуття.
Тобто у випадку, якщо ви захочете видати DVD, то у вас навіть і матеріалу на нього не набереться?
І.М. Можливо й набереться. Знову ж таки треба шукати. Свого часу нас знімав фестиваль «Червона Рута», ті записи досить якісні і на сьогоднішній день. А все решта - то мабуть, на рівні домашнього відео.
П.К. Зрештою, якщо можна видати DVD десь на 25 хвилин, то ми видамо.
І.М Та й п'ять на видамо! (лукаво пересміхуються)
Нині у вас досить відома студія звукозапису…
П.К. Так, «Гадюкіни Рекордз». Ми власне не хотіли, щоб використовувалася повна назва.
І.М. Чесно кажучи я взагалі пропонував різні назви, а ля «Вілледж піпл», щось таке без пафосу, але нас постійно називають «Гадюкіними», то так і прижилося. Зараз ми створюємо ще одну структуру, яка покликана допомагати молодим починанням в різних стилях, аж до народної та академічної музики, але «правильним» людям. Не те, що ми постаріли духом, навпаки: нині у нас є відповідні зв'язки, досвід і на час треба дивитися
П.К. Якщо говорити про сьогоднішній час - це я вже серйозно кажу (посміхається) - ми пройшли до висновку, що всі здобуття, які ми маємо від освіти, життєвого досвіду, ми якось сором'язливо не використовували. А спостерігаючи за деякими українським ефірами, «ґреммі», не можна просто так, не
І.М. Та мені і так не соромно (сміється)
У вас є студія. Є розуміння суті справи. Є досвід. Ви не хочете знову зібратися разом? І видати на гора щось таке, щоб всі аж облизнулися?
І.М. Те, що Гадюкіни не будуть працювати разом - ми вирішили давно. Час змінює людей, і виходити подібно до різних перестарілих західних
Тобто мова про возз'єднання Братів Гадюкіних чи запис нового альбому категорично не йде?
І.М. Я гадаю - так. Наприклад, я особисто дуже люблю Led Zeppelin. Але на їхньому місці останнього альбому я б не випускав. Гурт через певні причини втратив свій посил, ті риси, про які я згадував вище. Справа навіть не в сексуальній привабливості, ні. Я до «цепелінів» ставився з великою поштивістю. Послухавши останню плиту, я зрозумів, чому я їх не долюблював. Я впевнений, що ми ще раз не зможемо зайти в ту саму воду. Це
П.К. В нас є молодий товариш, який час від часу підкидає нам музичні видання з нинішніми фотографіями наших корифеїв, коли нам було років по 18. Чесно кажучи, я б не хотів, щоб хтось друкував подібним чином наші фото, бо спозираючи на ті сучасні знимки розумієш, як руйнується твоя легенда юності. Власне, зберегти той молодечий стан душі, щоб люди зберегли свою молодечу фантазію, мрію - ось що важливо. Навіть з цього боку не хотілося б вертатися до відродження групи.
І.М. Або інший приклад, Пітер Ґебріел. Спочатку він був в Genesis, які робили правильний
Що значить «ми хотіли би»: значить ви все ж збираєтесь щось нове творити?
І.М. А ми і робимо.
Чого ж тоді тої музики ніхто не чує?
І.М. Щоб бути незалежним - потрібен час. На створення своєї студії в нас пішло 4 роки. Я не кажу, що вона досконала, але тепер в нас є незалежна студія, на якій ми робимо треки. За якийсь час вони будуть представлені.
П.К. Це
І.М. Ми не хотіли б поспішно, як то зараз модно, створити «Гадюкіни-2», «Гадюкіни-3» і поїхати з тим заробляти гроші.
В якій стилістиці робляться ваші нові награння?
І.М. На сьогоднішній день те, що в нас є, стоїть ближче до техно, до сучасної музики. Знову ж таки ми не хочемо використовувати
П.К. Зараз, на мій погляд, не існує стилістики в сучасній музиці як такої. Якщо ми почуємо, що до техно проситься академічний квартет, ми його туди «вставимо», чому ні? Нині переважає еклектичність. І саме від долі смаку творців музики й залежить, чи то творчість, чи не більше, ніж калатання гроші.
Коли теоретично то все можна буде почути простим смертним і під якою маркою? То буде сталий проект від «Гадюкіни Рекордз», чи разовий?
І.М. На сьогоднішній день є вже філософія всього альбому, почала робитися мультиплікація на один з треків. Ми домовилися з нашими товаришами дизайнерами, що то буде не комерційний проект, і через те він творитиметься довший час: мультиплікатори працюють над ним коли є натхнення і бажання. Як називатиметься в цілому проект - ми ще не визначилися, а робоча назва першого треку «Чавунний Буратіно». Філософія альбому наступна: вплив техносередовища на людину і вплив людини на техносередовище. Не можна ж просто так, без думки, робити музику: «ти ушла - я ні прішол». Ясно, що то не будуть якісь нудьгуваті наспіви, альбом має бути веселим.
П.К. Хочу додати, що то не будуть якісь окремі треки самі по собі. Спочатку шукалася філософія платівки в цілому, та вішалка, на яку ми будемо вішати все необхідне. В чому, на мою думку, невдалість українського
І коли ж, бодай приблизно, можна чекати на ваш доробок?
І.М. Ми би хотіли, щоб мультик з'явився
А що ваш «брат» Кузя? Тримаєте зв'язок?
І.М. Ми не часто бачимося, не часто списуємося. На скільки я знаю, йому минулого року дали звання кращого
Джерело: www.fdr.com.ua
У розпал передвиборчої кампанії Брати Гадюкіни презентують шановній публіці анархічно-саркастично-музичний маніфест, предтечею якого є «совіцька» мудрість: «Не наїб…ш – не проживеш»
Ігор Мельничук: Ми запускаємо в люди перший титульний трек з нового альбому, який називається як і сам альбом – «Сміх і Гріх». Назву придумав наш барабанщик, Михайло Лундін. Як на мене – це така швидка пісня без якихось там великих претензій. Далі слово за вами.»
Сергій Кузьмінський, він же Кузя, лідер легендарного львівського гурти «Брати Гадюкини», він же DJ Qzzaargh і DJ Pubert.Нещодавно, вдома, на своєму комп'ютері, Сергій записав новий подвійний альбом електронної музики.
19-20 сентября на украинской онлайн-платформе hover.link — БеZVIZ Pre-party 1.5 пройдет первое мероприятие. Это пространство, которое максимально воспроизводит музыкальный фестиваль в реальности