К сожалению, русская версия публикации отсутствует, предлагаем вариант на украинском языке

«ПіК»: День народження легенди

23.04.2004 · Новости

Днями в Києві знову відкрився черговий рок-клуб. Хлопці впоралися майже вчасно - за три дні до умовної круглої дати, п'ятдесятиріччя існування рок-н-ролу  як такого…

Гасло «Віктор Цой - живий!» таке саме наївне, як і невмируще. Не знаю як здоровому глузду, а рокам воно вже точно непідвладне. Власне, Цой тут взагалі ні до чого, просто твердження гарне само по собі - звучить оптимістично та переконливо. Так само обнадійливо, як «час плинний, а рок - вічний». Наскільки той пацієнт живий - питання інше, але принаймні муміфікований він дуже вдало та професійно: вже, здається, третє покоління молодих пострадянських людей намагається це довести. От тільки цікаво - кому? Чи не різновид це «музичного аутотренінгу»? Бо «київський рок-клуб» - явище не нове, проте таке саме й нестале. Життєдіяльність тих фундацій вимірюється роком у двох сенсах - музичному та календарному, тобто більше року, здається, жоден не проіснував. Взагалі уся мапа вітчизняних рок-клубів  - починаючи від першого на території Союзу, що утворився у Харкові ще 67-го (!) та прожив лише декілька місяців, якась мерехтлива. Чому - з огляду на минуле, пояснити легко. Озираючись у сьогоденні - ще простіше.

Рок, або «радянський рок» (що для нас є більш питомим) - той спосіб мислення-життя-сприйняття, який вилився у музичну течію під однойменною назвою - лише частина сукупного поняття, до якого формально - територіально та частково ментально - включається наша країна. Протест - ось той наріжний камінь, від якого почали несамовито танцювати ті, хто вимагав іншого - від музики, від життя, від суспільства. Очевидно, з тих славних та героїчних часів «поколєнія дворніков і сторожей» сенс життя та покликання рокера втратили першопочаткове значення і начебто остаточно знівелювалися. Та, мабуть, не для всіх. Бо спроби актуалізувати цей рух і досі впроваджуються в життя з початковою відчайдушністю та ентузіазмом перших самодіяльних колективів.

Отже, черговий київський рок-клуб, що виник на базі Інтернет-порталу «про рок», має дислокацію в чудовому місці - приміщенні Київської Державної академії водного транспорту, чуйне керівництво якої безкоштовно надає можливість ентузіастам організовувати концерти в актовому залі. Ті щонайменше двадцять років, що минули, пройшли якось повз той захід, який відбувся у ностальгійному радянському антуражі: у загальну обшарпаність інтер'єру навчального закладу чудово, як рідні, вписалися кілька десятків молодих людей у «банданах» та «косухах». Як додому повернулися. Можливо, у тому й полягає вічність ідеї: чергове покоління пострадянських рокерів вирізняється такою ж наївністю та ідеалістичним сприйняттям світу, як і представники молодого віку зокрема та рокери взагалі.

Проте, як стверджує головний ентузіаст організації Дмитро Реміш, цей оптимізм має підстави, мовляв, за статистикою рок слухають 15% тих, хто взагалі щось слухає. І прагнення протесту теж не втратило актуальність: «Я вважаю що все залишилось, як було, ті самі рокери, ті самі подвали. Андеґраунд є там, де і був. Майже там. Тільки він переховувався у підпіллі, а зараз - у Павутинні. Інтернет - затишне місце для нього».

Таким чином, покликанням клубу вбачається поява поняття «київський рок», надання можливості музикантам грати, а сим патикам слухати, а взагалі-то «хотілося б викорінити поняття «популярної музики», натомість протиставити йому «хорошу музику». Справді, на даному етапі музичного розвитку країни ці терміни майже завжди взаємовиключні, з цим не погодитись важко. Тільки є один нюанс: ентузіазму, який не має за душею більше нічого, властива незворотна тенденція - вичерпуватися…

Насправді, з тих часів минуло кілька десятиліть, а ситуація фактично не змінилася. Тобто усе навколо відбувається інакше, проте результат ідентичний: прості українські рокери (яких, до речі, не поменшало) майже не мають можливості просто грати (а й взагалі чи мають взагалі таке непереборне бажання?), а решта просто слухати живу українську музику. Дивний феномен: колись це було важко зробити, бо це заборонялось, а зараз не менш важко, бо це, як зараз красиво кажуть, «не рентабельно». Так усе і залишилось в андеґраунді, можливо, у ще глибшому. І питання - який опір подолати важче - штучний ідеологічний, ніж природний економічно-споживацький - вирішується поки що на користь останнього. Але важко заперечити ще одне: передумови революційних музично-естетичних змін назріли - це однозначно, вони просто висять у повітрі. Залишається чекати: хто піде проти еволюції? Тільки чомусь здається, що не «рокери».

Дві несуттєві поправки: назва «про рок» ніякого відношення нашого сайту не має і клуб виник не на основі сайту. Було декілька окремих течій (сайт, організація концертів і т.д.) які об'єднались з ціллю разом досягти більшого, ніж по одиночці. Чого і вам бажаємо, двері для однодумців відкриті.

Оксана ШЕВЧЕНКО
Політика і культура №14(243)/16-22 квітня 2004


 
ПУБЛИКАЦИИ
«Вечерние Вести»: Рок-клуб: третье пришествие
НОВОСТИ
«Вечерние Вести»: Рок-клуб: третье пришествие
21.04.2004

Статья «Вечерних Вестях» за 20.04.04.

Открытие «Ок.Рок»  - свершившийся факт
НОВОСТИ
Открытие «Ок.Рок»  - свершившийся факт
15.04.2004

Как это было: во многом замечательно, в некоторых вещах достаточно лопоухо, но в целом ХОРОШО. Что-то успели, что-то нет, что-то залатывали в последний момент.

Cтарт-концерт Киевского Рок-клуба «Ок.Рок»
НОВОСТИ
Cтарт-концерт Киевского Рок-клуба «Ок.Рок»
10.04.2004

10 апреля 2004 года в помещении Техникума Речного и Морского Флота Киевской государственной академии водного транспорта (ул. Героев Сталинграда,2) состоится старт-концерт Киевского Рок-клуба «Ок.Рок».

РЕКОМЕНДАЦИИ
No comment
НОВОСТИ
No comment
24.03.2022

No comment

Андрей Толок, Haissem: «Музыка не шашлык, она не маринуется»
НОВОСТИ
Андрей Толок, Haissem: «Музыка не шашлык, она не маринуется»
19.07.2020

Автор и вдохновитель поп-группы Ampula Seven, блэк-метал команды Haissem и формации Sunset Forsaken, о том, что внутренняя потребность в творчестве важнее внешних стимулов