Днями в Києві знову відкрився черговий
Гасло «Віктор Цой - живий!» таке саме наївне, як і невмируще. Не знаю як здоровому глузду, а рокам воно вже точно непідвладне. Власне, Цой тут взагалі ні до чого, просто твердження гарне само по собі - звучить оптимістично та переконливо. Так само обнадійливо, як «час плинний, а рок - вічний». Наскільки той пацієнт живий - питання інше, але принаймні муміфікований він дуже вдало та професійно: вже, здається, третє покоління молодих пострадянських людей намагається це довести. От тільки цікаво - кому? Чи не різновид це «музичного аутотренінгу»? Бо «київський рок-клуб» - явище не нове, проте таке саме й нестале. Життєдіяльність тих фундацій вимірюється роком у двох сенсах - музичному та календарному, тобто більше року, здається, жоден не проіснував. Взагалі уся мапа вітчизняних
Рок, або «радянський рок» (що для нас є більш питомим) - той спосіб мислення-життя-сприйняття, який вилився у музичну течію під однойменною назвою - лише частина сукупного поняття, до якого формально - територіально та частково ментально - включається наша країна. Протест - ось той наріжний камінь, від якого почали несамовито танцювати ті, хто вимагав іншого - від музики, від життя, від суспільства. Очевидно, з тих славних та героїчних часів «поколєнія дворніков і сторожей» сенс життя та покликання рокера втратили першопочаткове значення і начебто остаточно знівелювалися. Та, мабуть, не для всіх. Бо спроби актуалізувати цей рух і досі впроваджуються в життя з початковою відчайдушністю та ентузіазмом перших самодіяльних колективів.
Отже, черговий київський
Проте, як стверджує головний ентузіаст організації Дмитро Реміш, цей оптимізм має підстави, мовляв, за статистикою рок слухають 15% тих, хто взагалі щось слухає. І прагнення протесту теж не втратило актуальність: «Я вважаю що все залишилось, як було, ті самі рокери, ті самі подвали. Андеґраунд є там, де і був. Майже там. Тільки він переховувався у підпіллі, а зараз - у Павутинні. Інтернет - затишне місце для нього».
Таким чином, покликанням клубу вбачається поява поняття «київський рок», надання можливості музикантам грати, а сим патикам слухати, а
Насправді, з тих часів минуло кілька десятиліть, а ситуація фактично не змінилася. Тобто усе навколо відбувається інакше, проте результат ідентичний: прості українські рокери (яких, до речі, не поменшало) майже не мають можливості просто грати (а й взагалі чи мають взагалі таке непереборне бажання?), а решта просто слухати живу українську музику. Дивний феномен: колись це було важко зробити, бо це заборонялось, а зараз не менш важко, бо це, як зараз красиво кажуть, «не рентабельно». Так усе і залишилось в андеґраунді, можливо, у ще глибшому. І питання - який опір подолати важче - штучний ідеологічний, ніж природний економічно-споживацький - вирішується поки що на користь останнього. Але важко заперечити ще одне: передумови революційних музично-естетичних змін назріли - це однозначно, вони просто висять у повітрі. Залишається чекати: хто піде проти еволюції? Тільки чомусь здається, що не «рокери».
Дві несуттєві поправки: назва «про рок» ніякого відношення нашого сайту не має і клуб виник не на основі сайту. Було декілька окремих течій (сайт, організація концертів і т.д.) які об'єднались з ціллю разом досягти більшого, ніж по одиночці. Чого і вам бажаємо, двері для однодумців відкриті.
Оксана ШЕВЧЕНКО
Політика і культура №14(243)/16-22 квітня 2004
Статья «Вечерних Вестях» за 20.04.04.
Как это было: во многом замечательно, в некоторых вещах достаточно лопоухо, но в целом ХОРОШО. Что-то успели, что-то нет, что-то залатывали в последний момент.
10 апреля 2004 года в помещении Техникума Речного и Морского Флота Киевской государственной академии водного транспорта (ул. Героев Сталинграда,2) состоится старт-концерт Киевского Рок-клуба «Ок.Рок».
Сергей Михалок и группа Ляпис Трубецкой презентовали новый сингл и видеоклип на песню Воїни світла на украинском языке. Перевод песни сделал украинский поэт, активист и волонтер Сергей Жадан