Отже, рок-альтернатива 80-х прийшла до нас не за допомогою радіо і телеканалів, а всупереч їм. Творчість адептів альтернативи — то суцільний анти-офіціоз, активні вияви внутрішньої свободи, ціновані не масами, а такими ж індивідами.
Такими, наприклад, буди «Колезький Асесор» на чолі з справжнім алхіміком звуку Василем Гойденком. Група плідно працювала на зламі 80-90-х, а в їхній музиці незвичним було все — від екзотичних звукових кострукцій і текстового гротеску до неймовірних сценічних лахів. Василь Гойденко, Гліб Бутузов, Сашко Кієвцев, Олексій Ринденко — усі випускники київського Політеху, де у 80-ті буяла рок-революція. Асесори дебютували в розпеченій атмосфері фестивалю «Рок-діалог» навесні 88-го року. Тоді ж вони стали учасниками «Рок-артілі», яка буда антиподом металевій тусовці рок-клубу «Кузня». Там вже активно діяли яскрава панк-рокова формація «Воплі Відоплясова», рок-психоделічна «Раббота Хо», нью-ейджева хіпова тусовка «Ер.Джаз». Лавиноподібний процес започаткованої Горбачовим перебудови, а потім і неминучий розвал Союзу супроводжував металевий скрегіт патлатих суб’єктів, які швидко ставали зірками. У Києві такими були культовий «Едем» і хард-роковий «Перрон».
Окрім хеві-металевого божевілля популярності набирали «нові романтики» «Затерянный мир» і фольк-рокова «Банита Байда» — попередник групи «Вій». Водночас екстремальний панк-рок грали тоді непересічні команди «Іванов даун» та »Дети майора Телятникова». Феєричний панк-рок театр Олега Верницького «Квартира 50» запам’ятався багатьом надовго.Яскравий київський колорит рок-андеграунду 80-х був насправді абсолютно унікальним явищем тодішньої рок-культури Радянського Союзу, про що свідчили багато музичних критиків, а зокрема Артемій Троїцький.
Олександр Євтушенко, київський рок-журналіст
джерело: sergeylittle.eu
Автор і натхненник поп-групи Ampula Seven, блек-метал команди Haissem і формації Sunset Forsaken, про те, що внутрішня потреба у творчості важливіше зовнішніх стимулів