Друге Пришестя Лорда

04.06.2010 · Фото

 На скільки я можу пригадати, це був чи не перший в моєму житті концерт (в тому числі) і рок музиканта, який я майже весь просидів не шкодуючи про це. Джон Лорд, для тих хто «в темі», ніколи і не асоціювався виключно зі своєю рок-іпостассю, а, відтак, інші грані його особистої музичної райдуги почасти змушують сприймати творчість цього великого музиканта не тільки за допомогою хедбенґінґа, а й більш вдумливо і зосереджено. Очевидцями саме такого прикладу ми і мали щастя бути 31 травня в аж ніяк не рокерському палаці «Україна». Чергове, але не менш за оригінал прекрасне, втілення ідеї фікс всього життя Лорда – поєднання рок і класичної музики – так стисло можна написати про вчорашній концерт. Але тут маємо суттєву ремарку: класичної музики, створеної самим Джоном Лордом. Тобто, це був виступ не просто першокласного виконавця, а геніального композитора, що незмірно підвищувало цінність всього перформенсу. Завжди краще слухати, як свою музику грає, скажімо Генрі Парселл, а не просто інтерпретує його твори якийсь Річард Клайдерманн, чи не так?

Перша частина – концерт мав півгодинний антракт, в кращих традиціях концертів класичної музики – складалась з виконання першого монументального твору маестро «Concerto For Group And Orchestra», прем’єра якого відбулась в лондонському Альберт Холлі 1969 року. Тоді групою були, звісно, Deep Purple, а оркестром Лондонський Симфонічний Оркестр під керівництвом Малькольма Арнольда. 41 рік потому (тільки-но вдумайтесь в ці цифри!) в києві, відповідно, крім «винуватця урочистості», за команду «електриків» грали майже невідомі болгарські музиканти, а честь всієї класики відстоював Заслужений Академічний Симфонічний Оркестр Національної раіокомпанії України на чолі з Дмитром Логвиним. Я, почасти, можу порівнювати реакцію публіки на цих двох концертах, оскільки маю неодноразово бачений DVD вже легендарної лондонської прем’єри. Хоч як не повинен порядний журналіст уникати промовистих епітетів, але майже піввічний тріумф було повторено і в майже аншлаговій «Україні». Для мене наша аудиторія стала приємним відкриттям, оскільки я думав, що більшість прийшла саме на темно-бузкову рок-музику, а не на складні класичні пасажі.

Друга частина дійства «Трійця: Лорд, рок і класика» минула на одному, глибокому від почуттів подихові. Пьорплівська Pictures Of Home засяяла новими небаченими кольорами в «оздобленні» класичного оркестру. Неймовірна, з такого ж сольника Лорда 1976 року Bouree отримала неочікувану нову чудову коду. Окремо варто сказати про двох вокалістів в складі групи Лорда. Валлієць Стів Бальзамо, хоч і не пускав золотого магічного пилу, як його напівміфічний тезка, але й нічого не зіпсував. А ось його напарниця полька Кася Ласка – справжня зірка. Своїм оксамитовим голосом вона вдихнула нове життя в написані спеціально для Анні-Фрід Лінґстад з АВВА і Сем Браун The Sun Will Rise Again та Wait A While відповідно. Наостанок виконали «єдину пісню, з сьогоднішніх, яку я не написав», як сказав сер Джон. Нею стала як завжди зворушлива Soldier Of Fortune. Прохання-пропозицію маестро присвятити її Ронні Джеймсу Діо, що нещодавно пішов, зал зустрів вдячними оплесками. Кульмінацією ж вечора, його безсумнівним крещендо стала Child In Time. Заслуханий до дір хіт Deep Purple, з класичним оркестром, що разом із Хеммондом Лорда і соло-гітарою вів основну тему, став справжнім одкровенням. Кількахвилинна стояча овація, яку потому влаштувала публіка, є жалюгідним мінімумом, на який заслуговували всі, хто був того вечора на сцені. Думаю, що тільки Лорд і є тепер носієм справжнього духу темно-бузкового спадку, який в його виконанні все ще здатен здивувати і зачарувати. І тепер і в нас знають, що ефект багаторазово підсилює його особиста, не менш чарівна і дивна музика.

P.S. Це був один з тих виняткових вечорів, коли кожна гривня – а ціни на квитки сягали 1200 грн – була витрачена недаремно.

Текст - Дмитро Антонюк
Фото - Сергій Рекун
© Київський Рок-клуб


Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
Друге Пришестя Лорда
ПУБЛІКАЦІЇ
 Бережи нас, Лорд
АНОНСИ
Бережи нас, Лорд
14.05.2010

Як ви розумієте, це зовсім не ратифікація горезвісного «пакту Янукович-Мєдвєдєв», а приїзд Джона Лорда, під час якого він дасть єдиний концерт в столичній «Україні» в останній день травня

РЕКОМЕНДАЦІЇ
ГДЕ?: «Це як радіосигнали, що відправляються з Землі в далекий космос»
ІНТЕРВ'Ю
ГДЕ?: «Це як радіосигнали, що відправляються з Землі в далекий космос»
17.07.2018

Повернувшись з творчої відпустки в 2014 році «ГДЕ?» Знову бере паузу. Музикантам необхідно осмислити накопичений творчий досвід, визначитися з подальшими пріоритетами і, можливо, реорганізуватися

«Українська пісня – 2018» приймає заявки від молодих виконавців
АНОНСИ
«Українська пісня – 2018» приймає заявки від молодих виконавців
03.05.2018

Новий масштаб, кардинально інший рівень але мета залишається незмінною: пошук нових яскравих облич на українській музичній сцені