К сожалению, русская версия публикации отсутствует, предлагаем вариант на украинском языке

Пропозиція: «Вежливый отказ»

08.06.2007 · ФотоПропозиція: «Вежливый отказ»

Перед звітнім концертом 25 травня у Будинку художника відчувалося неабияке тремтіння. З огляду на шалений виступ у вересні 2003 і практичне зникнення ВО аж до свята 21-річчя гурту у хвості минулого 2006 (звісно, у рідній Москві) та 5-літній безальбомний проміжок, найімовірнішим видавалася програма «Глибоко минуле». Усе виявилось інакше. Після 1-ї пісні «Возведен у шоколадной плиты — монумент борцу за крепкий кофе…», мною, втім, частково прокуреної під залом, пішли «Москва» (вкрай актуальна на тлі десь 33 за Цельсієм у тіньку — «в вашем городе душно!»), «Нет у Коли соловья», «Кирпичи»(передостанній альбом «Коса на камень»).

Трохи антуражу: соліст, Роман Суслов, зодягнений у схожу на дуельну білу сорочку (з розкритим коміром), прасовані брюки та майже лакові черевики, сидів біля мікрофону на високо піднесеному стільці. Після 3-4 пісень уставав втертися і ковтнути водички. Я уперше побачив легендарного співця у тому ж-таки 2003, коли вказавши подрузі на хлопця у «хакі-штанях», заправлених у підсідничні бахали, у крислатому солом?яному капелюсі, зазначив «он чувачок, певне, у лісі живе — а з такої нагоди завітав». Поголений череп встиг за 4 роки зарости акуратною чорнявою зачіскою. Гадаєте, в цьому головна різниця між концертами? Та ні ж бо! Велика людина цього дня грала тільки на «акустиці», струни не рвалися. Описувати музику безглуздо. Проте клас гри та гнучкість потужного голосу за роки без сумісних репетицій зросли до позамежних. Аранжування не поступалися йому, а скрипаль Сергій Риженко (виконував пісеньки БГ «Мочалкин блюз», «Старик Козлодоєв» у фільмі «Асса», асистував на першому вінілі ВО — без назви, «Мелодія», 1989) сповна користався свої м вузеньким електричним інструментом, загадково посміхаючись у короткі перерви між власними партіями. Давній басист Шумілов, труба, ударні та рояль, що зрідка змінювався на флейтоньку, доповнювали м«яке-жорстке кул-джазуавте звучання. Після рвучко-потужного «Рок-н-роля» (з тої ж самої «Коси на камень») вионкано більшу частину найсвіжішого альбома «Герань» 2002 року , насамперед концептуальні «Шкаф», «Лев Николаич» та пісні про жаль і загублені папіроси («По полю один солдат бежал, бац! И папиросы потерял. Ме-е-едленно теперь беги, солдат — назад, за папиросами»). Альбома у повному обсязі я так і не чув, і навряд почую невдовзі — із СD на концерті продавався лише «Легенди руського року». Аплодувати було майже ніколи — адже Суслов віддавав тиші по кілька секунд між піснями. Далі — про антураж. Зал було заповнено десь на три чверті, отже, ймовірно, концерт себе окупив. Цього не можна сказати про 2003 рік, коли за наявності половини залу при вартості квитка 30грн без останніх обійшлася переважна кількість поціновувачів. Провини друкованої реклами можна заперечити (бачив лише 1 афішу, вже наддерту, яка провисіла менше доби); мабуть, Інет.

Незважаючи на ажіотаж, ніхто так і не станцював (!!!): я, наприклад, через ліричний настрій (уносило і без рухів) та прикритість вузесенького передсценійного простору охороною, а стрибання у бічному проході не стало б на користь акустиці. Когось, певне, засмучувала спека. Цікавими, до речі, здалися сентенції на звороті квитка на «мистецький Захід (далі — Захід)», якими насичено 8 пунктів («4.Вхід за підробленим квитком заборонено…» тощо) і 6 «зірочок» із переліком предметів,пронесення яких на Захід заборонено категорично — зокрема, відео(фото)апаратуру, зброю, наркотики (і прилади для їх вживання), напої, у тч безалкогольні. Європеїзуємось — та, до честі організаторів, ані води, ані вина у пластику в мене не забрали. Про пісні: принаймні 4 з них я раніш не чув, проте не чув я повністю і найсвіжішого альбома «Герань» 2002 року. Втім, головні хіти таки пролунали (є на вінілі 1990, а так — з альбома «Пыль на ботинках») — «Эй, кузнец!», «Голодная песня», «В чужих озерах сна» , пізніший «Начальник склада». Аплодувати було майже ніколи — адже Суслов віддавав тиші по кілька секунд між піснями. Злива загула після 1-го виходу зі сцени, загалом за два заходи на «біс» виконали 5 пісень, зокрема крикнутий мною «Мяч» («Встречное движение»), та роз?ятрений «Ікару» із китаєзованим вступом. Стоячи плескали лише хвилини зо 4 — долоні в усіх були відбиті.

Текст - Антон Оголь
Фото - Олена Дяченко
© Київський Рок-клуб



Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
Пропозиція: «Вежливый отказ» | Фото
 
ПУБЛИКАЦИИ
Группа «Вежливый отказ»: снова в Киеве
НОВОСТИ
Группа «Вежливый отказ»: снова в Киеве
16.05.2007

После длительного перерыва «Вежливый отказ» вновь посетит Киев. Легендарная московская группа даст единственный концерт 25 мая в столичном Центральном доме художника. Роман Суслов сотоварищи исполнят лучшие песни, написанные коллективом за более чем 20 лет существования.

РЕКОМЕНДАЦИИ
No comment
НОВОСТИ
No comment
24.03.2022

No comment

Андрей Толок, Haissem: «Музыка не шашлык, она не маринуется»
НОВОСТИ
Андрей Толок, Haissem: «Музыка не шашлык, она не маринуется»
19.07.2020

Автор и вдохновитель поп-группы Ampula Seven, блэк-метал команды Haissem и формации Sunset Forsaken, о том, что внутренняя потребность в творчестве важнее внешних стимулов